Povijest

Još krajem 19. stoljeća tu je izgrađen i porinut Commercio - prvi brod velikih razmjera s kapacitetom 300 t. Od kad je Marko Martinolić davne 1850. godine osnovao obiteljsko brodogradilište, ono je do današnjeg dana prošlo kroz različite izazove i transformacije, neprestano njegujući strast ka brodogradnji i donoseći izvrsnost u svim operativnim procesima.
U brodogradilištu Martinolić izgrađena je 1875. godine veličanstvena Imperatrice Elisabetta s kapacitetom od 2500 t bila je najimpozantniji i najveći drveni brod izgrađen ne samo u Austro-Ugarskoj Monarhiji već i na cijelom Mediteranu. Desetak godina kasnije, lošinjski brodograditelji proslavili su se prvim čeličnim jedrenjakom duge plovidbe austrougarske ratne mornarice.

Lošinj je vrhunac brodogradnje doživio 1898. godine, kada je aktivno bilo angažirano 650 radnika na izgradnji vrhunskih klipera - najbržih i najboljih jedrenjaka u to vrijeme.
Razdoblje uspješne gradnje parobroda, motornih brodova i jahti započelo je s početkom 20. stoljeća. Međutim, nakon Prvog svjetskog rata, kada je Lošinj bio pod talijanskom vlašću, brodogradnja je ipak ušla u fazu stagnacije.

Današnje brodogradilište Lošinj osnovano je nakon Drugog svjetskog rata spajanjem tri nacionalizirana brodogradilišta (uključujući Martinolić), a od 1973. godine djeluje pod imenom Lošinjska plovidba. Izgradnja brodova trgovačke mornarice polako je zamijenjena remontom i održavanjem tegljača, trajekata, teretnih brodova, putničkih katamarana, motornih jahti, kruzera i drugih plovila duljine do 140 m.

Iako svako razdoblje nosi svoje izazove, Lošinjska plovidba - Brodogradilište ostaje u potpunosti posvećeno pružanju najboljih rješenja za vaše brodove po fer uvjetima.